Goedkope tour naar Halong Bay, dec 2010 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu Goedkope tour naar Halong Bay, dec 2010 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu

Goedkope tour naar Halong Bay, dec 2010

Door: soesma

Blijf op de hoogte en volg Neat

11 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Hhet voelt niet goed. Het voelde gister al niet goed, maar ik hoopte dat daar verandering in zou komen.
Maar de hele tijd in de bus naar de haven bleef het gevoel aanhouden. Zou mijn gevoel gelijk krijgen vandaag?

De boot viel me mee, een simpel houten ding met twee verdiepingen. We krijgen een warme lunch, maar zonder drinken. Nu heeft de mijn tourverkoper me wel zes keren gegarandeerd dat drankjes inclusief zouden zijn. Hmm, als ik het aankaart bij de gids op de boot zegt hij simpelweg dat het niet zijn probleem is.

Ik moet even uitwaaien op het bovendek en dan zijn wel al bij de grot.

De grot is hilarisch. Overal hebben ze felgekleurde lampen geinstalleerd, waardoor je meer het idee krijgt dat je een nachtclub inloopt. Het lukt me er doorheen te prikken en zie de pracht van de stalagmieten en stalagtieten. Natuurlijk is het kuddewerk en loopt de ene groep de andere achterna. Een lange rij mensen die in en uitstromen.

Halong Bay zelf is prachtig. Het is zo'n apart gezicht om de rotsformaties te zien die vanuit het water opstijgen en afsteken tegen de lucht. Het spreekt me aan en terwijl de wind door mijn haren waait en ik meedein op de golven van het water, sluit ik mijn ogen af voor alle mensen om me heen en stel me voor dat ik hier helemaal alleen ben. Het voelt even alsof ik op een stukje onontdekte natuur ben. Een echte avonturier, die de wateren bezeilt op zoek naar nieuwe avonturen.

En dan zijn we op Cat ba eiland. De zon is al onder en het is pikkedonker op het eiland. Ik loop wat rond maar vind er niet zoveel aan.

Ik vind de mensen niet zo interessant en baal een beetje dat ik wederom voor de meest goedkope tour ben gegaan. Goedkoop is duurkoop. Volgens mij ben ik nogal hardleers hierin, want het is al de zoveelste keer dat ik deze les krijg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neat

http://www.neatnonsense.com

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 58886

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Neat Nonsense in Canada !

27 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Filipijnen en Indonesie 2012

20 Oktober 2010 - 21 December 2011

Mijn eerste reis naar Azie

24 December 2010 - 30 November -0001

Het land van Oz

Landen bezocht: