Halong Bay tour boeken in Hanoi dec 2010 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu Halong Bay tour boeken in Hanoi dec 2010 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu

Halong Bay tour boeken in Hanoi dec 2010

Door: soesma

Blijf op de hoogte en volg Neat

10 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Ik besluit vandaag geeneens de moeite te nemen om een taxi of motor om een prijs naar het hostel te vragen, maar begin direct te lopen. Voor vijf uur in de ochtend is er al heel wat leven op de straten. De schoonmaaksters die de straten schoonvegen met hun grote bezems, de kleine eettentjes die hun tafeltjes en krukjes klaarzetten, zijsteegjes waar druk gekookt wordt en mijn favoriet: oude groepen vrouwen die aan het hardrennen zijn.

Er is in deze landen de hele dag door zoveel leven op de straten, dat je je altijd veilig voelt. Als het in Nederland warm is zie je het ook gebeuren. Mensen komen uit huis, bestormen de terrasjes, de stranden, maken wandelingen in het bos of park en worden fanatiek in hardlopen en andere buitensporten.

Een mens heeft simpelweg zon nodig.

Ik boek mijn volgende toer bij een ander reisburo ditmaal. Mijn vorige reisburo had me afgezet. En ik had het erbij kunnen laten zitten, maar daarvoor zit er net iets te veel van de nederlandse mentaliteit in me. Ik ga terug, installeer me rustig op de kruk en vertel de vrouw tegenover me dat ik mijn geld terug wil. Ze kijkt me verbaasd aan en snapt er niets van. Ik leg uit dat ik een tour van 68dollar heb geboekt en dat x20.000 had moeten betalen in dong. Zij heeft echter een koers x22000 berekend en dat is op zo'n bedrag een mega verschil! Ik ben niet boos want ik weet wat me te doen staat en waar ik recht op heb. Ik wil mijn dong terug en ik betaal haar in dollars. Noooo problem. Zes telefoontjes met haar manager verder, staat ze eindelijk op om het geld te halen. Uiteraard wringt ze zich in allerlei bochten om mn geld te kunnen behouden. Ze probeert me zelfs een andere tour aan te smeren. Maar ik zeg nee dankje. Gek he?

Ik boek mijn boottocht naar Halong Bay en hoop maar dat ik er goed aan doe. Het is slechts 28 dollar, inclusief eten, kajakken en een grot. Via het hostel had ik voor 129dollar een tocht kunnen boeken met nog veel meer activiteiten, maar het was wel een grote hap uit mijn maandelijkse budget.

Ik loop wat rond in de stad en absorbeer het leven in de stad. ik zet mijn zintuigen open en laat alle prikkelingen binnenstromen.
Het is bijna overweldigend. Het drukke verkeer, de uitlaatgassen, de kooklucht, de kleine winkels en de mensen die je allemaal binnen proberen te lokken. In de winkels, naar de kraampjes en in de taxi's.

Sinds ik in Azie reis heb ik een zware tic ontwikkeld. Zonder grap, mijn hoofd schud de hele tijd van links naar rechts en af en toe gaat mn mond open en ontsnapt er een geluid in de trant van 'no' of meer 'noh' . zoiets.
Hopelijk ontwikkeld het zich niet tot een serieuze afwijking.

In de avond besluit ik het nachtleven te ontdekken met een aantal gekke Canadesen, maar het stelt niet zoveel voor helaas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neat

http://www.neatnonsense.com

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 58862

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Neat Nonsense in Canada !

27 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Filipijnen en Indonesie 2012

20 Oktober 2010 - 21 December 2011

Mijn eerste reis naar Azie

24 December 2010 - 30 November -0001

Het land van Oz

Landen bezocht: