Vietnam visa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu Vietnam visa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Neat Nonsense - WaarBenJij.nu

Vietnam visa

Door: soesma

Blijf op de hoogte en volg Neat

07 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Vroeg in de ochtend leer ik dat ik mijn visa voor Vietnam op tijd heb gekregen. Wederom iets waar ik me niet goed in verdiept had. Voor Laos en Cambodja geldt dat je een visum bij aankomst in het land koopt. Voor Vietnam moet je het echter van te voren geregeld hebben, anders mag je niet mee op de vlucht noch het land in.
Geen enkel kantoor dat mij op tijd kon helpen, omdat ze gesloten waren voor Koningendag en het normaal gesproken twee werkdagen duurt. In een dag je visum regelen is onmogelijk! Voor hen wel ja, maar niet voor mij!
Ik surf wat online en vind een site waar je ervoor kan kiezen in 1 dag je visum te regelen. Het kost wel het dubbele, maar je hebt m dan snel en in je eigen emailbox.
Ik betaal en het lukt zonder problemen om de goedkeuring voor het visum te krijgen. Het daadwerkelijke visum kan ik ophalen bij aankomst in Vietnam. Alles loopt vlekkeloos en ik kan niet geloven dat niemand me verteld hebt dat je dit online kan regelen. De stress die ik gevoeld heb toen ik overal nee kreeg te horen en ik misschien mijn vlucht moest omboeken, voor veel geld uiteraard.
Niets van dit alles was echter nodig en ik sta binnen no time buiten op de vluchthaven van Hanoi, Vietnam.
Bij toeval ontmoet ik een groep Italiaanse meiden met wie ik een taxi naar het centrum kan delen, aangezien we allemaal naar hetzelfde hostel willen.
Ik ben zo moe, aangezien ik maar anderhalf uur slaap heb gekregen,maar ik kan nog niet inchecken want het bed is nog niet opgemaakt. Ik probeer mezelf wakker te houden door een museum te bezoeken, maar de missie faalt enorm en ik val in slaap op een bank in het museum. Toen ik wakker werd, zei ik tegen mezelf dat ik er beter geen gewoonte van kan maken om op houten banken in openbare plekken te slapen!
Hiernaast is het erg koud in Hanoi. Waarschijnlijk zo'n vijftien graden celcius. Als je uit 30-35 graden komt is dat erg koud! De kou en vermoeidheid zouden me naar mn bedje moeten leiden, in plaats daarvan loop ik de toeristenburo's af op zoek naar een goedkope excursie naar Sapa, die vanavond nog vertrekt. Ik vind er een op het laatste moment, pak snel wat spullen in en vertrek voor de eerste keer sinds mijn vakantie met de trein! Een compartiment met twee stapelbedden een een gratis flesje water.
Ik slaap als een roos tot mijn wekker afgaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neat

http://www.neatnonsense.com

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 58882

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 15 Augustus 2013

Neat Nonsense in Canada !

27 Januari 2012 - 03 Maart 2012

Filipijnen en Indonesie 2012

20 Oktober 2010 - 21 December 2011

Mijn eerste reis naar Azie

24 December 2010 - 30 November -0001

Het land van Oz

Landen bezocht: